Glazen slijpen

onderliggende denkramen in academisch onderwijs

Edwin Koster; Rob Boschhuizen

€ 18,90

Als je voor 22:00 uur bestelt, wordt je order vandaag nog verwerkt.

Kritische reflectie op wetenschap behoort een kernactiviteit van de universiteit te zijn. Welke … lees meer
Kritische reflectie op wetenschap behoort een kernactiviteit van de universiteit te zijn. Welke aannames en welke belangen sturen wetenschappelijk onderzoek? Heeft het bedrijven van wetenschap bepaalde ethische consequenties en wat is eigenlijk het maatschappelijke effect van de toepassing van wetenschappelijke kennis? Uitgangspunt van dit boek is dat kritische reflectie op wetenschap niet uitsluitend een rol speelt in discussies over de persoonlijke vorming van studenten, maar wezenlijk is voor wetenschapsbeoefening. Daarom moet er in het academisch onderwijs plaats worden ingeruimd voor het systematisch nadenken over 'onderliggende denkramen' van wetenschapsbeoefening. In dit boek wordt een manier van onderwijs ontworpen die past bij deze doelstelling: 'Effectief Reflectief Onderwijs'. De auteurs geven concrete handreikingen om effectief reflectief onderwijs te ontwikkelen, te verzorgen en te evalueren.

Edwin Koster is hoofddocent Filosofie en Directeur Wijsgerige Vorming aan de Vrije Universiteit Amsterdam.
Rob Boschhuizen is gastonderzoeker Academische Oordeelsvorming aan de Faculteit der Geesteswetenschappen van de Vrije Universiteit Amsterdam.
ISBN 9789463401357
Uitgever Uitgeverij Damon VOF
Jaar 2018
Pagina's 176
Auteur Edwin Koster; Rob Boschhuizen
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / softback
Druk 1
Formaat (mm) 231x149x11
Gewicht (gram) 289

Bezorginformatie

Vanaf 20 euro gratis verzending binnen Nederland

Voor een volledig overzicht van portokosten, klik hier

Voeg toe aan wenslijst

Wat lezers vinden

Schrijf uw beoordeling!

Glazen slijpen

Glazen slijpen

Kritische reflectie op wetenschap behoort een kernactiviteit van de universiteit te zijn. Welke …